Web içeriğinizi, müşterinizin ihtiyaçları ile diğer sitelere kıyasla alakalı hale getirmekle birlikte üstte görünme şansınız yüksek olur. Sitenizi kurarken, arama motoru optimizasyonu ile web sitenizin sıralamada en iyi şansa sahip olmasını sağlanması açısından; aşağıdaki noktaları göz önünde bulundurun.
Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?
Anahtar kelimeler, müşterinin sorgulama yaparken kullandığı kelimeler veya kelime öbekleridir. Örneğin, online çiçekler ya da online çiçek nereden satın alabilirim ifadelerinin her ikisi de anahtar kelime olarak kabul edilir. Sitenizde kullanılan anahtar kelimeler, sizi aradıklarında müşteriler tarafından kullanılan kelimelerle eşleştirmek, SEO'nun önemli bir parçasıdır. Web sitenize popüler anahtar kelimeler veya kelime öbekleri ekleyin. Bu kelimeler, sayfa başlıkları içerik gibi yerlerde veya kullandığınız resim dosyasının adı olarak kullanılabilir.
İşletmeniz için hizmet veya konumla alakalı anahtar kelimeler kullanın. Bir müşterinin, arama motorunda kullanacağı her şey anahtar kelime veya kelime öbeği olarak kabul edilebilir. İpucu: Arama motoru optimizasyonu aşamasında, anahtar kelimeleri fazla kullanmamaya dikkat edin. Bunun, SEO çabalarınız üzerinde olumsuz bir etkisi olabilir. İçeriğinizin, hâlâ doğal olarak okunduğundan ve okunabilir olduğundan emin olun. Okunabilir demekten kastımız, uygun paragraf ve mantıklı ölçüde gerekli başlıklar içermelidir. Cümle düşüklüğü ve imla kuralları oldukça önemlidir.
Arama Motoru Optimizasyonu Nasıl Çalışır?
Google gibi arama motoru, herhangi sorgu için hangi sayfaların gösterileceğini belirlemek için algoritma veya kurallar dizisi kullanır. Bu algoritmalar, son derece karmaşık olacak şekilde gelişti ve SERP'lerinin sıralamasını belirlemek için yüzlerce hatta binlerce farklı sıralama faktörünü hesaba kattı. Bununla birlikte, arama motoru açısından sitenin kalitesini ve nasıl sıralaması gerektiğini belirlemek için değerlendirdiği üç temel ölçüm vardır:
Bağlantılar - Diğer web sitelerinden gelen bağlantılar, sitenin Google'daki ve diğer arama motoru platformlarının sıralamasını belirlemede önemli bir rol oynar. Bunun nedeni, web sitesi sahiplerinin kalitesiz diğer sitelere bağlanma olasılığının düşük olması nedeniyle, bir bağlantı diğer web sitelerinden alınan bir kalite oyu olarak görülebilir. Diğer birçok siteden bağlantı alan siteler, özellikle bunlara bağlantı veren sitelerin kendileri yetkili ise, arama motorlarının gözünde yetki (Google'da "PageRank" olarak adlandırılır) kazanır.
İçerik - Arama motoru, bağlantılara bakmanın yanı sıra, herhangi sorgu ile alakalı olup olmadığını belirlemek için bir web sayfasının içeriğini de analiz eder. SEO'nun büyük bir kısmı, arama motorları kullanıcılarının aradığı anahtar kelimelere hedeflenen içerik oluşturmaktır.
Sayfa Yapısı - SEO'nun üçüncü temel bileşeni sayfa yapısıdır. Web sayfaları HTML olarak yazıldığından, HTML kodunun nasıl yapılandırıldığı, arama motorunun sayfayı değerlendirme yeteneğini etkileyebilir. İlgili anahtar kelimeleri sayfanın başlığına, URL'sine ve başlıklarına dahil etmek ve bir sitenin taranabilir olduğundan emin olmak, site sahiplerinin sitelerinin SEO'sunu iyileştirmek için yapabilecekleri eylemlerdir.
Arama motoru optimizasyonu süreci, sonuçlarda daha üst sıralarda yer almak için arama motoru algoritmalarının bu temel bileşenlerinin her birini optimize etmeyi içerir.
Yorum Gönder